15 Ramadhan sudah....

Daripada Abu Hurairah telah bersabda Rasulullah SAW : "barangsiapa yang berpuasa dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuni dosa - dosanya yang telah lalu"- Riwayat Imam Nasai'e, Ibn Majah, Ibn Habban dan Baihaqi

Pejam celik pejam celik,dah masuk hari ke 15 kita berpuasa. Sekejap je. Dan rasa sangat sayang utk melepaskan ramadhan ni.Sebab ketenangan yang aku dpt dalam bulan istimewa ini sangat susah utk didapati dalam bulan2 lain....dan kalau diberi peluang,aku ingin terus memilih untuk terus berada dalam bulan ini

Dan bercerita pasal ramadhan,alhamdulillah waktu berbuka diraikan dengan serba sederhana tanpa pembaziran.selalunya satu menu sahaja.ye la,aku dan mak aku je pun. makan nasi pun kdg2 rasa nak muntah je.so, aku prefer something yang ringan seperti kuih muih.tp mesti kena paksa makan nasi...as usual!

Oh yer!baju raya aku sepasang je ek tahun ni. Mmg takde masa dan tak mood utk prepare ape2(seperti tahun2 lepas gak). 4/5 tahun kebelakangan ni mmg rasa tak bermakna je raya. Selalu raya adalah hari paling bosan bagi aku....nape ek?

Aku rasa patut berhenti di sini dulu. Nak masuk mengajar dah...

notakaki : kapan bila raya akan kembali bermakna buat aku?

Comments

Anonymous said…
bler.kuarga anda da bertambah besar mungkin..dgn adenye kuarga mertua pasti idup anda akn ade perubahan...mungkin ble di kurniakan zuriat,kemeriahan menyediakan persiapan raya bakal mneggembirakan ati anda..mungkin kini,msa itu tidak tiba lagik..mungkin kita sdh dewasa,kemeriahan semkain kurang..ramadhan yg di nnti,,syawal ttp harus di raikan wlupn sekadar 1 syawal..solat sunat aidilfitri dgn laungan takbir sungguh menyntuh jiwa..teringat insan2 yg tlh tiada..pilu ati ini
Ummu Umair said…
raya selalunya yang paling bermakna,solat sunat then salam dgn mak..pastu g ziarah kubur arwah ayah...

pastu bosan je memanjang...

btw,tq sis...ada kebenaran di sebalik kata2 u....:)

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

New Life New Beginning