Merdeka!Merdeka!Merdeka!

Merdeka!Merdeka!Merdeka!

niat di hati untuk menulis tentang hal lain tp malas pulak rasanya untuk berfikir. jadi aku memutuskan hanya untuk menulis post kosong mengisi kemalasan dan keboringan aku di kala ini.sebenarnya aku tengah menyiapkan kertas soalan peperiksaan. penat otak ni. dalam malas2 mampu juga aku siapkan kertas soalan ni. dah hampir siap. alhamdulillah...

dan kita sudah pun berada di hujung ramadhan. malam 10 terakhir yang perlu kita kejar malam lailatul qadr padanya. moga2 diberi kekuatan dan kemampuan untuk mengerjakan ibadah semaksima mungkin.ameen!

oh ya,esok cuti. cuti merdeka. salam merdeka buat kalian. semakin usia menginjak dewasa semakin kita memahami erti kemerdekaan yang sebenar. mudah-mudahan kita akan merdeka dalam erti kata yang sebenarnya. merdeka menurut definisi masing-masing namun perlu dalam lingkungan yang ditetapkan oleh syara'

errrrmmmmmm......apa agaknya juadah berbuka hari ini? sebelum ke kerja mak aku cakap nak buat bihun goreng.yummy!bihun goreng sememangnya kegemaran aku dulu kini dan selamanya

okla...aku nak siapkan kertas soalan ni.salam Satu Malaysia daripada Cik Siti untuk korang semua...wassalam :)

Comments

Qayyim said…
Hari ulang thn kemerdekaan yg lepas jatuh pd bln. puasa. Jd sy bersama rakan2 seperjuangan ada buat lawatan ke Bakau Street, Tepi laut yg indah tapi sayang dicemari olh2 aktiviti2 maksiat anak-anak muda Muslim. Dengan membawa artikel btj. 'Jln. pulang ke pangkuan ilahi terlalui luas' olh Dr Maza. Artikel yg cantik warna-warni. Kami dekati satu demi satu pasangan untuk memberi sedikit nasihat sambil mengedarkn risalah tadi. Kesimpulanya ramai anak2 muda sudah tidak lg menghayati Islam dng sepenuhnya. Jd. peranan kita untuk berdakwah/islah amat2 perlu sbb kita dh takda masa. Jgn. hanya ada input tp takda output. Sbb takut kta akn disoal oleh ALLAH nanti.
Ummu Umair said…
qayyim,syukran jazilan....

setuju.jangan hanya ada input tp takda output.satu ingatan yang sangat bermakna buat diri sy.

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Pesanan Buat Isteri dan Bakal Isteri