Repost : Secangkir Madah Buat Sahabat

Suara- suara itu
Aku amat merindui suara-suara itu
Suara-suara nakal  mengusikku
Suara-suara  keceriaan
Suara-suara kegembiraan

Suara-suara itu
Aku amat merindui suara-suara itu
Suara-suara yang  menemani aku kala sukaku dan dukaku
Suara-suara yang tidak penah jemu menasihatiku
Suara-suara yang sentiasa membisikkan keyakinan
Suara-suara yang teguh memberi harapan

Kini aku rindu lagi pada suara-suara itu
Suara-suara yang kadangkala melemahkan semangatku
Suara-suara yang kadangkala menguji kesabaranku
Suara-suara yang kadangkala sedikit menggugat ketenanganku
Namun suara-suara itulah yang setia menemani waktu jatuh dan bangunku

Suara-suara itu
Mempunyai makna tersendiri dalam kamus hidupku
Suatu episod terindah dalam hidupku
Suara-suara itu makin jauh dan semakin jauh
Namun jelas ditelingaku sehingga kini
Suara-suara itu ... ida, ros, wani

Aku rindu suara-suara itu
Aku rindu kamu
Aku sayang kamu
Moga persahabatan kekal terjalin selamanya
Dengan keizinanNya....

~  Cik Siti :: 2/11/2008 :: 12.36am ~

Comments

Anonymous said…
tak sangka pandai juga berpuisi:-)
Ummu Umair said…
kadangkala bila hati dilandai kerinduan,bait2 puitis akan terkeluar jugak;-)

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

New Life New Beginning