Gara-gara air gula...

29 Jun 2011 (Rabu)

Tepat pukul 7.30pg aku dah terpacak kat klinik kesihatan kawasan tempat tinggal aku untuk melakukan ujian kencing manis. 7.45pg baru pintu di buka, aku meluru masuk untuk meletakkan buku merah dalam bakul. Alhamdulillah, aku dapat no giliran yang paling pertama.Kebanyakkan nurse sudah pun sampai namun hanya bersedia untuk menjalankan tugas pada pukul 8.00 pg. Dengan sabar aku menanti giliran aku. Cepatlah...aku kena masuk office ni. Ikut hati aku nak je amik cuti tapi apakan daya,kerja swasta terpaksalah masuk kerja juga..sob...sob...

8.15 aku dipanggil masuk ke dalam bilik untuk di ambil darah. Macam biasa, terpaksa cucuk tiga tempat baru la darah keluar. Menurut nurse tu, urat aku kecil,so susah sikit nak cari urat.Alamatnya lepas ni setiap kali chekcup kena cucuk banyak2 kali la?wahhhhhhh.....

Setelah darah di ambil, aku diberi 1 gelas air gula. Bayangkan, 1 cawan besar!Walla! Aku dengan penuh bergaya mengambil gelas itu lalu menghirup dengan perlahan-lahan. Hirupan pertama ok la.Namun masuk hirupan seterusnya aku dah tak mampu sebab amat terlampau manis. Entah berapa kilo gula dalam air tu. Adoi! Sambil minum, sambil muak + uwek.tp nurse tak tau...sebab aku dengan penuh mutu gaya keunggulan telah berjaya cover perasaan aku tu. kuikuik.Dalam masa 5 minit aku berjaya habiskan 1 gelas air gula tu.

Lalu dengan lagak yang tenang aku keluar dari bilik itu.Tak sampai 2 min,tekak dah terasa semacam. Aku terus mencari tandas. Alamak!!! Tandas tengah dicuci.Ohhh No!!!Takpe2, aku kembali ke tempat duduk di depan dan aku duduk. Namun,tekak dan perut aku dah tak mampu bertahan lagi. Aku kembali lagi ke tandas, masih dicuci!Ahhh....tak kisah..tak kisah nak masuk jugak. Terus aku masuk....

Tak sempat menunggu walau satu saat.Uweekkkkkkk....segala isi perut dan tekak keluar dengan begitu banyaknya sehinggakan makanan semalam pun dah keluar.Uwekkk...geli2. Terus kepalaku terasa pening dan sakit...Namun terpaksa kembali ke office...:(

Dan yang sedihnya, ujian tu tak valid sbb aku dah muntah habis semuanya. Terpaksa kembali ke klinik untuk buat ujian tu semula minggu hadapan. Harap-harap kali ni tak muntah la ek...

Comments

Anonymous said…
tp pakar da nasihatkn buat cmna kan..berjaya juga..ahahahah..
Ummu Umair said…
tu r psl,pesanan n tips daripada pakar dr rossy telah membantu i dgn jayanya...kuikuik

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Pesanan Buat Isteri dan Bakal Isteri