Umair 5m ++

lagi perkembangan buah hati pengarang jantung hatiku yang ingin aku khabarkan di sini...

Umair dah 5 bulan lebih sekarang,dah tengah tumbuh 2 batang gigi dah.Comel jer! Patutlah sebelum ni anak mak ni asyik geli gusi,pantang jumpa benda asik nak gigit jer. Dan selalunya tangan dia mesti kat dlm mulut. Kadang2 sampai nangis anak mak sorang ni akibat kegelian yang melampau. Apa yang mak akan buat ialah basahkan kain lampin yang bersih dengan air suam yang panas sikit kemudian letak dalam mulut umair,baru la umair akan diam.

Buah jati pengarang jantung mak juga dah mula nak merangkak. Dua hari lepas (4/7/2012) sempat juga mak tengok umair merangkak 2 langkah akibat terlalu teruja nak capai mainan power rangers yang boleh bergerak dan ada bunyi tu. Langkah ke 3 anak mak dah tersembam jatuh. Mujur tak terhantuk.

Sekarang ni jugak,umair dah suka gigit muka dan tarik rambut orang. Yang selalu jadi mangsa ialah nani. Kedua mak la. Janggut bapa jugak menjadi kegemaran umair.Hehe. Sungguh comel anak mak seorang ni.

Umair dah tak nak duduk kat "bouncer" dah sekarang ni. Asik nak pusing dan turun bawah je. Kan bahaya tu sayang. Jadi sebelum ke kerja mak akan hampar toto, di atas tu mak hampar tikar evamatic dan dikelilingnya mak letakkan bantal supaya umair tak terhantuk ke dinding atau terhantuk kepala ke bawah. Suis letrik pun mak tutup dengan bantal sebab tak nak umair capai. Tetapi umair dah berjaya angkat bantal letak kat muka ,tolak bantal dan keluar dari kubu yang mak buat. Kemudia umair akan ke tikar rumah nani dan jilat.Sangatlah kotor sayangku. Tak cukup dengan tu Umair tolak bantal yang menutupi suis dan dah berjaya capai suis. Ini amat menakutkan mak. Tolong sayangku, jangan buat mcm tu lagi yer.

Bantal dan kain lampin kalau dapat kat umair mesti suka main "acilot", tutup muka then buka balik.Haha.Sangat bijak anak mak sekarnag ni yer.

Oh yer, semalam dah g amik suntikan bulan ke 6. Kesian anak mak kena suntik lagi.Sebelum tu excited senyum2,kena je suntik terus menangis2. Berat 8.6Kg. Alhamdulillah syukur sangat. Semoga anak mak akan sentiasa sihat.

Apa lagi yer yang mak tak tulis lagi...errrm...ok la nanti kalau ada mak update lagi ek sayang....

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Pesanan Buat Isteri dan Bakal Isteri