Hari Yang Mengecewakan


sob...sob...kuciwanya diriku...


Setelah beberapa hari berkurung dalam rumah lantaran kesihatan yang kurang baik,hari ni aku keluar juga meredah panas terik demi semata-mata untuk dapatkan buku mtest.Dalam hati,sangat berharap agar buku ada. Tapi alangkah sedihnya bila buku yang dicari tak jumpa.Lagi menambahkan kesedihan dihati bila pekerja kedai tu cakap,dah habis stok!

Kecewa tidak terkata.Aku keluar semata-mata sebab buku tu.Menyesal sebab tak dtg awal-awal.tp keadaan diri tak membenarkan aku keluar. Ya Allah,dugaan sungguh. Air mata dah bergenang. Baru aku perasan yang aku sebenarnya dalam keadaan tertekan.Tertekan dengan beberapa perkara yang menganggu fikiran aku kebelakangan ni.

Alang-alang dah takde buku tu,aku sempat la beli novel siri spritual ala2 Ayat-ayat Cinta yang bertajuk"Lafaz-lafaz Cinta" tulisan Hadi S.Khuli. Tak sabar nak baca sebenarnya,tapi aku reserve dulu.Akan dibaca masa mak aku tinggalkan aku keseorangan di rumah nanti.

Balik dari kedai buku,singgah di supermarket beli barang2 rumah.Berat gila.Panas Terik.Subhanallah.Aku kena terus redah panas ni.Ingat nak naik bas,tp mak aku pesan beli air daun pegaga. So,tak boleh naik bas.Kena terus jalan kaki....akhirnya sampai kat rumah!Masih kecewa...bukan hanya sebab tak dapat buku,tp kecewa dengan seseorang yang aku kira penting dalam hidup aku...

Dan aku harap,walaupun aku tak dapat buku tu. Aku harap dan tak berhenti doa agar aku dan kawan-kawan aku akan dapat buat mtest sabtu nie dengan baik dan tenang. Cita-cita aku untuk jadi seorang pendidik akan aku terus kejar sehingga akhirnya.Aku akan genggam cita-cita aku!Ameen Ya Allah!

P/S: Should i call a quit?

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

New Life New Beginning