Alkisah hari rabu

Alkisahnya, hari rabu lepas merupakan hari yang kelam kabut buat aku. elok2 dah sampai office,baru perasan adapter laptop tertinggal kat rumah.apa lagi,panjatlah tangga office tiga tingkat tu,punch then turun semula.balik rumah ambik adapter.then panjat semula tangga hikmat tu.fuhhhhhh....ada can nak kurus tak?

then masuk kelas berpeluh2.walaupun ada econ.tp alhamdulillah dapat manage class dengan baik.ada gak yang persoalkan kenapa aku perlu gunakan slide powerpoint untuk mengajar. well,bagi aku masing2 ada cara masing2. aku tak mau bazir masa aku dengan menulis.gunakan saja teknologi.apa guna teknologi kalau tak digunakan?betul tak?

lepas tu,tengahari keluar makan. teringin makan western food. dengan selambanya aku order chicken chop.sorang lagi order fish&chip. seorang lagi nasi gorang.tba2,kawan yang order fish n chip bersuara,alamak ada 7 rgt saja dlm purse.ALAMAK!aku pun.ada 7 rgt ja dlm purse.aku lak bersuara.....

maisng2 dah gabra.mujurlah kawan yang order nasi grg tu ada duit lebih.so tolong ktroang bayarkan.tp masa dok tgh makan tu,mcm2 dah ktorang bayankan,kalau tak cukup duit camana?kena basuh pinggan?atauapun seorang jadi tebusan,yang lain p ambik duit...cuba teka sape yang sanggup korbankan diri jadi tebusan?

cik siti lah...sape lg?sbb ape korang tau tak?

sebab...malas nak panjat tangga jejantas dan tangga office.sanggup dijadikan tebusan..adoi,kelakar betul!

moral of story,sediakan duit secukupnya sebelum order makanan ya kawan2....jangan jadi mcm ktorang ni...kuikuik

ok...stoppp...kalau bg aku menulis,mcm2 lagi aku akan menulis.tp ada kerja nak buat...

c u all next time!wassalam

Comments

Anonymous said…
hehe..kenangan...;-p

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

New Life New Beginning