nape perlu jam?

Makin hari makin aku hairan dengan penang ni. Banyak gile kenderaan yang berkeliaran kat jalan.Dah lah jalan sempit.Pastu banyak kenderaan.Then,untuk menyerikan keadaan dan memeriahkan suasana,kereta lak di-park sesuka hati di tepi jalan yang sempit. Sepanjang jalan pulang ke rumah menaiki bas,hati aku tak berhenti membebel.sila ambik perhatian.hati yang membebel okay.bukan mulut yang membebel.

mana hati tak membebel?kalau naik kereta,tak sampai 5-1o min aku dah boleh sampai rumah. naik bus,hampir2 4o min gak aku sampai rumah.walaupun hati aku membebel,muka aku tetap slumber la.tak nampak stress/marah.in fact tak marah pun. ditambah aku ni jenis suka tengok gelagat manusia yang bermacam2,kereta2 yang bermacam rupa dan warna...tp tak mo la sampai 4o min!:(

okay..okay!aku tau salah aku.dah ada lesen nape tak drive kan?macamana nak drive kalau takde kereta.nape tak beli kereta?sabarlah...aku baru masuk keje.gaji 1st month pun belum dpt.ingat nak beli laptop baru.sebab laptop antik aku ni dah buat masalah.ade ke patut,tengah aku mengajar dgn penuh gaya mutu keunggulan, dia boleh hang?bukan sekali/dua kali tp banyak kali!memang nak kena dah laptop ni.student pun siap bising2 suruh aku tukar laptop.aduhai!mujurlah aku sayang laptop aku ni.kalau tak,memang aku akan ikut saranan kata en. idzwan ahmad@abi razin,lempar je masuk laut dari jambatan Pulau Pinang.

tapi kalau korang nak tahu,laptop antik aku ni takdelah teruk sangat pun.tadi je buat hal..lebih2 lak cik siti ni.hikhikhik..

Comments

Amilin Zanal said…
gi kedaila betulkan.upgraded..hehhee.tengok apa masalah.mungkin ram kot kurang.so pergilah tambah ram,kalau selalu hang.kalau milin sayang nak bli laptop baru sbb masih blh pakai lagi..hehehhee.......lpstu boleh la simpan duit bli keta....
Ummu Umair said…
milin,betul gak milin ckp tu.tp sejak dulu dah byk kuar duit utk laptp ni.so biarkan je la.hehe

lagipun niat dihati nak beli laptop yang kecik dan ringan.senang bwk g keje naik bus.lptp skang berat gle.sakit blakang ni tak sembuh2 lg...

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Pesanan Buat Isteri dan Bakal Isteri