Kehilangan

"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu". -At-Tagaabun, ayat 11-

Baru balik dari beriadah dengan yasmin. Sangat suka!sebab dpt keluarkan peluh dan insyaAllah rasa lebih sihat. dan banyak benda yang dapat dikongsi bersama yasmin ;-). 

Lepas beriadah seperti biasa makan kat kapitan. makan tosai arini.ermmm....nothing much to write actually...

Kehilangan ialah satu perkara biasa dalam hidupku..mcm tu gak dengan hidup orang lain. dan baru-baru ni aku kehilangan lagi.tapi takpe,insyaAllah aku terima kehilagan ni dengan hati yang ikhlas dan redha. 

Ya Allah,bantulah aku untuk benar-benar redha dengan kehilangan ini.semoga Engkau gantikan yang lebih baik buat diriku...

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri dan harta mereka dan memberikan syurga untuk mereka.

-At-Taubah, ayat 111-

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?

- Ar-Rahman, ayat 13-

Setiap masa firman Allah yang di ulang-ulang dalam surah ar-rahman ini akan membuat aku terasa sangat malu dengan Allah. betapa banyak nikmatNya terhadap aku dan mengapa perlu aku bersedih mengenangkan apa yang hilang daripada aku? sedangkan apa yang DIA ambil daripada aku hakikatnya datang daripada DIA juga? Membaca keseluruhan surah ini akan membuat aku lebih dan lebih malu kepadaNya.dan itu juga sebabnya surah ini menjadi antara surah kegemaran aku....

Hingga nafasku saat ini,
Semua telah Kau atur dengan demikian sempurna..
Hingga detak jantungku saat ini,
Semua yang Kau beri adalah yang terbaik dari smua pilihan yg ada.
Hingga desiran darahku saat ini,
Semua langkahku begitu Kau jaga..
Dan hingga setiap detik yang ku lalui kini,
Kau senantiasa mengarahkanku ke arah yang terindah..
Jalan menuju suatu titik yang jauh lebih indah,
Jauh lebih manis dari semua yang ku pinta..
kerananya aku makin mencintai-MU
- anonymous-
  

luahan hati : syukur padaMu atas segala cinta

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

New Life New Beginning