Tentang aku dan si kecil

4.45 ptg 
Baru selesai file VTO aku dan kerja mengajar aku. Penat! Sangat penat! Aku perlukan katil utk berbaring sekarang ini sebab sakit pinggang...dah berjalan-jalan sekejap untuk hilangkan sakit, tp bila duduk semula, terasa sakit...dan aku sekarang sangat penat!

Dua tiga hari kebelakangan ini, tiba-tiba perut sebelah kanan akan terasa seolah mengeras. Kemudian akan berubah ke kiri. Lepas tu sunyi. Dan tiba-tiba akan terasa semula. Mulanya aku sangkakan sakit. Tp setelah membelek2 forum, ada yang cakap baby berubah kedudukan. Ada logiknya juga...Ya Allah lindungilah kandunganku...

Oh ya, hari selesa lepas alhamdulillah aku berjaya untuk tidak muntah air gula walaupun hampir-hampir muntah. Tak larat den nak ulang balik minum air gula tu. Tp still kena minum jugak nanti....adehhhhh....

Mengenai perkembangan kandunganku, alhamdulillah sudah memasuki minggu ke 12. Menurut nurse yang memeriksan aku di klinik kesihatan, aku masih perlu berjaga-jaga dengan kandungan aku. Elakkan kerja berat ataupun mengangkat benda berat. Banyakkan berehat dan makan makanan seimbang serta minum susu 2/3 gelas sehari. Erkkk! sekali pun payah...demi baby akan ku redahi jugak. insyaAllah

12 minggu bermaksud sudah hampir 84 hari baby bersamaku dalam kandunganku. Semakin sayang semakin rindu. Tak sabar menanti "kick" nya yang pertama. Denyutan jantungannya seolah2 dah dapat dirasa oleh aku. Dan lagi tak sabar menanti bulan januari 2012....cepatlah hadir wahai januari 2012....

Aku semakin berhati-hati dengan apa yang aku makan. Sebab nak pastikan baby mendapat makanan yang terbaik dan berkhasiat daripada aku...begitu juga suamiku yang selalu menasihati aku untuk menjaga diri dan kandunganku dengan baik. Bertuah mempunyai suami yang mengambil berat dan begitu sabar melayan kerenah aku yang kadangkala cepat sangat emosi dan merajuk semenjak dua menjak. Begitu juga memanjakan aku dengan memenuhi setiap permintaan aku.TQ abang! ;-) hanya Allah mampu membalas jasa abang...

Tak lupa ibu aku yang menjaga aku dan memasakkan makanan yang sedap2 untuk aku. Ibu engkaulah ratu hatiku. Tak mungkin aku dapat membalas jasa ibuku. Hanya doa yang dpt ku pinta buat ibu tercinta. 


Ya Allah lindungilah aku,suamiku,anak dalam kandunganku, ibu ku serta semua ahli keluargaku dan kurniakanlah kami kesihatan yang baik.....amin!
- cik siti-

Comments

Anonymous said…
alhamdulillah..kewujudan si kecil telah di warkan di blog sepi cik ct..hehehe...takda ar sepi sgt woo, i nye lg sepi..haha..tkde update lgnsung,,tkde pix trus kecewa, hahaha, mls update,wan tak syg i..tk bg mms kt i..cmna nk tepek tk blog..u mrh wan tau
Ummu Umair said…
kewujudan si kecil sedang diwar-war kan secara berperingkat,perlu ada strategi mantap utk penyebaran khabar tersebut sis....kuikuik

jap i sms wan marah dia...jap ek...
atiyya said…
perut da nmpk ke? Da lama xtgok ang huhu...
Ummu Umair said…
nampak skit ja wei...klu kuar pakai baju kurung tak nampk la..dok umah nmapk sikit..hehe

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Akukah Yang Terlambat Atau Takdir Yang Tercepat???