PJJ?Sanggup?

Tiba-tiba terfikir untuk menulis tentang topik ni. Bukan ape,tengah bosan2 kat ofis ni aku masuklah ratuhati.com. Ternampak topik pasal PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh)

Kalau ditanya mampu tak aku PJJ atau berjauhan dengan suami? Ohhh tidakk! Aku memang tak boleh berjauhan dengan suami aku walaupun seketika. Masa bekerja tu ok la kan. Melampau la kalau kata waktu kerja pun tak boleh berjauhan. Habis je kerja mmg tak sabar nak balik rumah,menanti suami.Rindu!

Kalau suami keluar ke mana-mana atas urusan kerja/NGO, aku dah tertunggu-tunggu dah kat rumah.Rindu!Mula la aku membebel kat mak, mak aku senyum je la.Hehe..

Sejak berkahwin dah beberapa kali juga la suami aku terpaksa ke Tg. Malim/ Kuala Lumpur atas urusan keluarga. Aku dan anak di rumah. Cuba bayangkan terpaksa berjauhan untuk beberapa hari!Tak mampu....:(

Pertama kali berjauhan ialah masa aku mengandung 6/7 bulan, suami terpaksa ke Tg. Malim sebab ada kematian. Menangis2 aku. Tak sabar menanti kepulangan suami tercinta.Bila suami dah balik....Yehaaaa!Seronoknya!:-)

Lepas tu berjauhan sekali lg masa aku di wad la. Aiyoo. Memang memeritkan. Suami selalu datang melawat time lunch. Pukul 1-2. Lepas tu pukul 5-7.Daripada pagi tak sabar menanti masa melawat. Dah sampai masa melawat, aku ternanti2 muka suami. Terpandang ja muka suami,alhamdulillah...gembira yang amat sangat.Masa melawat tu aku rasa sekejap sangat,tiba-tiba pengawal dah datang menghalau.Ala....sedihnya. Dengan pandangan sayu aku menghantar suamiku pulang....

Apapun,aku rasa bersyukur sangat-sangat bertemu jodoh dengan orang sekampung. Tak perlu melalui PJJ yang memeritkan...Bagi yang sedang melalui PJJ,bersabarlah dan berdoa banyak2 agar cepat dapat duduk sekali dengan pasangan anda. InsyaAllah.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Melahirkan : Bahagian 1

Rabbi yassir wala tu'assir

Pesanan Buat Isteri dan Bakal Isteri